Saturday, May 14, 2005

長情的黎明

剛送走來香港探望我的新加坡朋友。因為是早上的班機﹐所以我也起得特別早。不然一定不會九點半之前起床。在沿途回家的時候﹐看到了青衣早晨的氣息。很多年輕與老年人享受著早晨的朝氣。有的在晨運﹐有的在茶樓翻報紙吃點心。海景也一片寧靜。好舒服。

回家途中﹐腦里也一直哼著黎明的新歌<長情>。敗3 Mobile的電視廣告所賜﹐我又再次接受黎明的歌曲。其實上次的一言為定/情歸于盡我也買了。想不到在離開了SONY音樂瓶頸的Leon,再次以歌聲和音樂擄獲我。當時SONY後期的歌曲真的蠻難聽的。

其實這首<長情>的格調很80年代慢歌的佈局﹐但因為市場上一味的標新立異﹐使得我們都忘了最原始和真誠的音樂﹐才會感動人心。這裡可以聽到這首歌。。
黎明-長情
真希望能為這首填上國語版本的歌詞﹗看緣份吧。。。。。
如果能有機會﹐副歌(Chorus)部份我會這樣寫。。。。

天快亮﹐你怎樣﹖以為離開了你﹐我會無恙。
雙眼卻讓想念的磁場﹐弄得淚滿眶。

Comments:
Of course i am considering.
Thank you for letting me know, you still care :)
And nice to see you start your blog too :)
 
ya we miss your voice on radio...after pursuing ur dream must come back ok hahaha

You are part of our life :D
 
We mustn't feel guilty about what we like. Especially music. Its a personal thing. Leon has also his fair share of ups and downs. If he has put in effort, we should give him the correct respond :)

Btw, your Sandy lam site is so cool!!
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

>